wtorek, 23 lipca 2013

Czy warto założyć klub fitness?

Moda na zdrowy i aktywny tryb życia ciągle trwa i nic nie wskazuje na to, by miała w najbliższym czasie upaść. Znani ludzie dają nam chlubny przykład – prezentują idealne sylwetki, zachwalają ćwiczenia i diety. A gdyby tak wpisać się w ten wciąż żywy trend zakładając własny fitness klub? Przeciętnego człowieka nie stać na osobistego trenera, a przecież każdy chce dobrze wyglądać i dbać o kondycję – dlatego wymyślono grupowe zajęcia, które cieszą się ogromną popularnością wśród osób obojga płci i w różnym wieku.

Nie tylko bieżnia i rowerek

Oczywiście nie da się rozkręcić dobrego biznesu wyłącznie na fali mody. Założenie fitness klubu to poważna inwestycja, która wymaga zatrudnienia pracowników i sporych nakładów finansowych. Należy też poznać konkurencję i drobiazgowo przemyśleć własną ofertę, a następnie zadbać o odpowiednią reklamę. Dobrze jest pomyśleć o innych usługach niż aerobic i podobne zajęcia sportowe – opalanie, usuwanie owłosienia, sauna, masaże czy rehabilitacje niewątpliwie wyróżnią nas z tłumu i przyciągną dodatkowych klientów. Oferta klubu i jego możliwości zależą przede wszystkim od wielkości lokalu – to pierwsza rzecz, o której musimy pomyśleć i pierwszy poważny wydatek. Dobrze by było, gdyby nasz lokal miał ok. 300-400 metrów kwadratowych powierzchni i mieścił się w centrum miasta lub na dużym osiedlu.

Kompleksowe wyposażenie

Kiedy już znajdziemy optymalny lokal, musimy go odpowiednio wyposażyć. Im więcej będziemy chcieli zaoferować naszym przyszłym klientom, tym większe wydatki poniesiemy na początek, ale będziemy mogli też liczyć na większe zyski. Niemało funduszy pochłonie profesjonalny sprzęt do ćwiczeń na siłowni oraz urządzenie sali do zajęć typu aerobic i pilates – muszą one mieć specjalną podłogę, a także drabinki i lustra. Niezbędny będzie sprzęt grający, gdyż wiele zajęć bazuje na muzyce. Nie możemy też zapomnieć o szatni, prysznicach i recepcji. Kolejny krok to zatrudnienie pracowników (im szerszy wachlarz usług, tym więcej specjalistów) oraz reklama. Najlepszy punkt wyjściowy to lokalne media – radio, prasa i telewizja, niezbędna będzie też strona internetowa. Aby przyciągnąć klientów, warto też wydrukować sporą ilość ulotek i poroznosić je po okolicznych blokach, biurowcach czy uczelniach. Możemy też spróbować nawiązać współpracę, która polegałaby na wzajemnej reklamie, z punktami takimi jak zakład fryzjerski czy salon kosmetyczny.


Być może ktoś z Was już prowadzi swój własny klub fitness?:)

 Grafika: www.sxc.hu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz